Wydanie listopad 2022

przez Think MICE

Ukazał się listopadowy THINK MICE

Mnóstwo ważnych i aktualnych tematów z życia przemysłu spotkań, a do tego spora dawka branżowej wiedzy i inspiracji – takie jest najnowsze, listopadowe wydanie THINK MICE. Polecamy!

Dosłownie kilka dni temu w Krakowie zakończył się 61. kongres stowarzyszenia ICCA (International Congress and Convention Association). Impreza, która po raz pierwszy w historii gościła w Polsce, obiła się szerokim echem w całej branży. Do poruszanych w jej trakcie zagadnień merytorycznych na pewno wrócimy jeszcze w jednym z kolejnych numerów THINK MICE, za to już teraz możecie przeczytać jak wyglądało to wydarzenie od strony organizacyjnej, jakie były opinie jego uczestników oraz co dokładnie działo się w Krakowie.

W dziale THINK EVENT obraliśmy tym razem azymut na… zrównoważony rozwój. Wszystko dzięki Pauli Fanderowskiej, wiceprezesce zarządu spółki Kraków5020 i prezesce zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), która pisze o tym jak ważny jest to obszar. Zrównoważone działania w każdej dziedzinie stają się koniecznością, dlatego świadomie wybieramy tę ścieżkę i rozpoczynamy proces transformacji naszego sektora w kierunku bycia bardziej „praktycznym” i „zorientowanym na wpływ”. Jak to zrobić? Przeczytajcie.

THINK DESTINATION to z kolei obszerna prezentacja walorów turystycznych Maroka – oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb branży MICE. Wschód słońca nad Saharą, podróż krętymi drogami wzdłuż gór Atlas czy zakupy na tętniącym kolorami i zapachami placu Dżami al-Fana w Marrakeszu – to podstawowe (ale nadal niesamowite i budzące emocje) punkty zwiedzania tego kraju. Dowiedzcie się co jeszcze warto tam przeżyć.

Swój pomysł na przyciągnięcie jeszcze większej liczby turystów biznesowych i pozyskiwanie największych imprez MICE (przynajmniej 400 rocznie!) ma też Dubaj. Na łamach THINK MICE opowiada o tym Issam Kazim, CEO Dubai Department of Economy and Tourism.

Dwa bardzo ważne i aktualne teksty ze świata hotelarskiego przynosi dział THINK VENUE. Pierwszy z nich dotyczy aktualnej sytuacji rynkowej w sektorze. Ta jest dość skomplikowana, ponieważ, gdyby wziąć pod uwagę tylko średnie stawki za pokój i obłożenie, w branży dzieje się dobrze. Ale te dwa wskaźniki nie są niestety w stanie wymazać całej masy problemów, które bardzo negatywnie wpływają na prowadzoną przez hotelarzy działalność. Wśród nich na pierwszy plan wysuwają się lawinowo rosnące koszty prowadzenia działalności i wynikająca z nich niepewność jutra…
Hotelarzom, przynajmniej w pewnym stopniu, mogłaby pomóc zmiana istniejących już od lat, a przez to przestarzałych przepisów prawnych. O tym co powinno się w nich znaleźć i kiedy nowe regulacje mają szansę wejść w życie, piszemy w kolejnym tekście. Warto być na bieżąco.
   
Poznajcie też niestandardowe miejsca na organizację spotkań biznesowych, jakie oferują obiekty należąca do sieci Leonardo Hotels w Polsce (NYX Hotel Warsaw, Leonardo Royal Warsaw, Leonardo Boutique Krakow Old Town, Leonardo Boutique Krakow City Center).

Bieżące informacje – jak zwykle – przynosi również dział RAPORT. A w nim ciekawe badanie Roba Davidsona (MICE Knowledge) i prof. Olivera Kesara (Uniwersytet w Zagrzebiu) dotyczące zjawiska bleisure.

A kto gości w naszej SYLWETCE? W tym miesiącu to Anastazja Szerkus – kiedyś pilotka i przewodniczka, dziś szefowa i właścicielka agencji Conqueror Travel Club, ale również… marki regionalnego oleju rzepakowego Łan. Jedno jest pewne – to wizjonerka, która swoimi pasjami i energią mogłaby obdzielić co najmniej kilka osób. Poznajcie jej historię.

Nie zapominajmy też o stałych rubrykach! Mowa o najnowszych NEWSach, tekstach BLOGERSKICH autorstwa Corbina Balla (Corbin Ball Associates) i Jaroslawa Marciuka  (Duolook Media.com) oraz dziale PRAWO, przygotowywanym przez ekspertów z firmy prawniczej – SKP Ślusarek, Kubiak & Pieczyk (SKP). Listopadowe wydanie to też relacje fotograficzne z ważnych branżowych imprez oraz szczegółowy opis tego, co działo się na targach IMEX America w Las Vegas. A działo się wiele, o czym najlepiej świadczy fakt, że chociaż nie była to pierwsza edycja tej imprezy po pandemii, to – jak podkreślali sami organizatorzy – dopiero teraz w jej trakcie dało się zauważyć prawdziwy powrót branży spotkań. W formie na którą wszyscy czekali.   

>> Zobacz zapowiedź listopadowego wydania 2022

Uwaga! W tym miejscu udostępniamy jedynie fragmenty naszej gazety.

Cały magazyn dostępny jest w prenumeracie – tradycyjnej lub elektronicznej

Zamów prenumeratę

MK