Wydanie wrzesień 2022

przez Think MICE

Wrześniowe wydanie już dostępne

Przed Wami wrześniowy numer THINK MICE. Znajdziecie w nim najważniejsze wnioski, komentarze i przemyślenia z debaty „Spotkanie na szczycie – widok na branżę MICE”, która odbyła się podczas naszego spotkania THINK MICE Mashup Meetings oraz – jak zwykle – szereg innych ciekawych i inspirujących artykułów poruszających ważne, branżowe tematy. Polecamy!

Przypomnijmy. Celem debaty zorganizowanej w ramach 9. edycji THINK MICE Mashup Meetings było pokazanie aktualnej kondycji branży MICE i próba przyjrzenia się temu, jak ma szansę kształtować się jej najbliższa przyszłość. Bo chociaż wyzwań i problemów w dalszym ciągu nie brakuje, to pojawiają się także nowe możliwości i szanse, które trzeba wykorzystać. W rozmowie, moderowanej przez Michała Kalarusa, redaktora naczelnego THINK MICE wzięli udział przedstawiciele wszystkich działających w Polsce stowarzyszeń przemysłu spotkań: Dagmara Chmielewska (Stowarzyszenie Branży Eventowej – SBE), Monika Dymacz (MPI Poland Chapter), Paula Fanderowska (Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce – SKKP), Łukasz Klimczak (Klub Agencji Eventowych SAR – KAE SAR), Grażyna Łukaszyk (Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel – SOIT) oraz Anastazja Szerkus (SITE Poland). Zidentyfikowali oni i omówili najważniejsze wyzwania, ale i szanse dotykające sektora MICE.

W ten sposób udało się przekazać niezbędną wiedzę, pomysły i inspiracje, które mogą pomóc w efektywnym funkcjonowaniu w tzw. nowej normalności. Zapis tej dyskusji, znajdziecie w najnowszym wydaniu THINK MICE. Partnerami spotkania byli: Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau, NYX Hotel Warsaw oraz Belmonte Hotel Krynica Zdrój.

Wielu inspiracji dostarczy też tekst zamieszczony w dziale THINK EVENT. Poruszamy w nim niezwykle ważny temat związany z przyszłością konferencji i kongresów. Nie jest tajemnicą, że globalne trendy, nie tylko w branży spotkań, wpływają na stowarzyszenia i zlecane przez nie imprezy. A to sprawia, że za kilka lat będą wyglądały one nieco inaczej niż do tej pory. Zmieni się też funkcjonowanie samych stowarzyszeń, dla których tego typu eventy są ważnym źródłem utrzymania oraz narzędziem pomagającym przyciągnąć nowych członków. Warto poznać te nowe „reguły gry”, aby sprostać oczekiwaniom klientów i wyróżnić się na tle konkurencji.

Skoro o inspiracjach mowa, nie sposób nie wspomnieć o artykule zamieszczonym w dziale o tej samej nazwie. Mowa o tekście Krzysztofa Celucha (Celuch Consulting, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula), w którym autor opowiada o swoich podróżach, szukając w nich odniesienia do branży MICE. Dużo jest o środowisku, społecznej odpowiedzialności biznesu i korporacjach… Sprawdźcie sami!

Wreszcie SYLWETKA, a w niej Agnieszka Jasińska-Goerdt, właścicielka Polhotrep. Mimo że do turystyki, a właściwie najpierw do hotelarstwa trafiła całkiem przypadkiem, obecnie nie wyobraża sobie, by mogła działać w jakiejkolwiek innej branży. Jako przedstawicielka zagranicznych biur DMC na rynku polskim najbardziej ceni zaufanie i lojalność. Pewnie dlatego przez 12 lat prowadzenia firmy zebrała grupę partnerów, którzy nigdy jej nie zawiedli... Przeczytajcie jak wyglądała jej droga zawodowa, na czym dokładnie polega jej praca dzisiaj i jak udało się jej pokonać trudny czas pandemii.

Szukającym ciekawych analiz i stawiającym na twarde dane, niezmiennie polecamy dział RAPORT. Piszemy w nim o dużym ożywieniu w branży targowej (Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego UFI – The Global Association of the Exhibition Industry opublikowało najnowszą, 29. edycję swojego flagowego badania Global Exhibition Barometer, które dokładnie analizujemy) oraz przyglądamy się współczesnym podróżom incentive (to z kolei na bazie dokumentu „Incentive Travel Destination Preferences & Their Impact on Motivation”, przygotowanego przez The Incentive Research Foundation – IRF).

Nie zapominajmy o stałych rubrykach! Mowa o najnowszych NEWSach, tekstach BLOGERSKICH autorstwa Corbina Balla (Corbin Ball Associates) i Jaroslawa Marciuka (Duolook Media.com) oraz dziale PRAWO, przygotowywanym przez ekspertów z firmy prawniczej – SKP Ślusarek, Kubiak & Pieczyk (SKP).

Wrześniowe wydanie to też relacje fotograficzne z ważnych branżowych imprez, opis tego, co działo się na targach CONVENTA w słoweńskiej Lublanie oraz oczywiście dodatek THINK CULTURE! Dowiecie się z niego wszystkiego o organizacji eventów w obiektach kultury. Ulokowanie w nich eventu to świetny pomysł, szczególnie biorąc pod uwagę, że oprócz oryginalności gwarantują jeszcze wyjątkowy klimat, niepowtarzalne emocje i nutkę prestiżu. Oferta tego typu miejsc jest bardzo szeroka, z naszego dodatku dowiecie się nieco więcej m.in. o: Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki w Toruniu, Europejskim Centrum Filmowym CAMERIMAGE, Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, Hydropolis we Wrocławiu, Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie czy Kopalni Soli „Wieliczka”.

>> Zobacz zapowiedź wrześniowego wydania 2022

Uwaga! W tym miejscu udostępniamy jedynie fragmenty naszej gazety.

Cały magazyn dostępny jest w prenumeracie – tradycyjnej lub elektronicznej

Zamów prenumeratę

MK