
DEBATA THINK MICE 2023
- przez Think MICE
Kryzys energetyczny wpływa na nasze postawy
Kryzys energetyczny cały czas stanowi poważny problem, rzutujący na branżę eventową i utrudniający jej normalne funkcjonowanie. Sytuacja, chociaż trudna, nie jest jednak beznadziejna. Co więcej, przynosi nawet pewne korzyści związane z szansą na postęp w duchu zrównoważonego rozwoju. Do takich wniosków doszli uczestnicy debaty eksperckiej THINK MICE, zorganizowanej podczas tegorocznego Forum Branży Eventowej (FBE).
W dyskusji „Jak duże zmiany w branży eventowej wymusza kryzys energetyczny?” wzięli udział: Michał Fiodorow (dyrektor ds. technicznych w firmie Prolight), Konrad Kozioł (dyrektor działu sprzedaży i marketingu Areny Gliwice oraz członek zarządu Europejskiego Zrzeszenia Aren – European Arenas Association), Rafał Kupidura (CEO w IF Nation Group: Imagine Nation, Focus Nation, Moonsteps), Alicja Panasiuk (director SME accounts Northern Europe w Accor Hotels) oraz Marcin Wójcicki (dyrektor sprzedaży w Brill AV Media). Zaproszeni goście nie tylko zdiagnozowali sytuację, określając najważniejsze związane z nią wyzwania i problemy, ale też poszukiwali rozwiązań i pomysłów mających na celu wypracowanie strategii, pomagających zwiększyć efektywność wykorzystania energii. Tak, aby przynajmniej częściowo zoptymalizować jej wysokie koszty, a przy okazji zadbać o środowisko.
Aktualny problem
Kryzys energetyczny (na łamach THINK MICE pisaliśmy o nim już w październiku 2022 roku – przyp. red.) i spowodowane nim zawirowania na rynku to niestety temat wciąż aktualny. Zarówno widmo ewentualnych reglamentacji w zakresie poboru energii (tzw. stopnie zasilania), jak i podwyżki cen prądu, zauważalnie odbijają się na działalności wszystkich podmiotów w branży MICE. Od obiektów, poprzez dostawców sprzętu, na agencjach eventowych kończąc.
– Koszt energii stanowi drugi koszt operacyjny hoteli. W Accor – dużej i globalnej sieci – mamy możliwość wprowadzać procesy, które optymalizują te koszty i jednocześnie odpowiadają na aktualne potrzeby, związane ze zmniejszeniem marnotrawstwa i zużycia energii. Liczymy, że obecna sytuacja, dzięki wprowadzanym przez nas procesom, nie wpłynie na wyniki Grupy. W Accor dysponujemy wieloma hotelami w różnych destynacjach i np. w przypadku awaryjnych sytuacji możemy przenieść realizację eventu do innego obiektu – mówiła Alicja Panasiuk.
W grę wchodzą też inne operacyjne działania zabezpieczające, różnego rodzaju. – Jeżeli chodzi o zwykłe, codzienne funkcjonowanie Areny Gliwice, mamy back up w postaci agregatów. W przypadku większych eventów konsultujemy z ich organizatorami możliwość instalacji łącza awaryjnego, czyli zabezpieczenia dodatkowych agregatów, tak aby uniknąć jakichkolwiek problemów podczas imprezy – tłumaczył Konrad Kozioł.
MK