Jaroslaw Marciuk

przez Think MICE

Jak na LinkedIn stworzyć idealny post z wydarzenia?

Z planowaniem udziału w wydarzeniach biznesowych często wiążą się także przygotowania dotyczące publikowania odpowiednich postów w mediach społecznościowych. Dzięki temu możemy dostarczyć użytkownikom z naszej sieci kontaktów ciekawą wartość dodaną. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek pomagających stworzyć idealny post z wydarzenia na LinkedIn. Taki, który przyciągnie uwagę i zainteresuje odbiorców.

1.    Przygotowanie przed wydarzeniem. Jeszcze przed wydarzeniem warto przejrzeć jego agendę oraz listę prelegentów, aby zorientować się, jakie tematy będą przez nich poruszane. To pomoże zidentyfikować kluczowe wnioski, którymi możemy podzielić się w poście. Należy też sprawdzić profile mediów społecznościowych organizatora imprezy, zapoznać się z udostępnianymi przez niego treściami i stosowanymi hasztagami.

Pomyśl także o tym, co chcesz osiągnąć, uczestnicząc w wydarzeniu. Chcesz nawiązać kontakty z innymi specjalistami? Dowiedzieć się czegoś o najnowszych trendach w swojej branży? Jakiego rodzaju treści masz zamiar tworzyć – teksty, zdjęcia czy może filmy? Ustalenie jasnych celów pomoże skoncentrować się na tym, co ważne. Spójrz na kalendarz i przygotuj harmonogram, obejmujący sesje, na których chcesz się pojawić, osoby, z którymi chcesz się spotkać oraz aktywności, w których weźmiesz udział. Na końcu oczywiście sprzęt – smartfon, iPad lub laptop, słuchawki, ładowarka, powerbank, aplikacje, a nawet tradycyjne notesy i długopisy. Wszystko to może się przydać.

2.    Dziel się interesującymi informacjami i liczbami. Udział w wydarzeniu może dostarczyć wielu wartościowych spostrzeżeń. Dzielenie się interesującymi faktami lub cytatami z paneli dyskusyjnych czy prezentacji, to z pewnością dobry pomysł. Dlatego zapamiętaj kluczowe punkty i cytaty, które możesz uwzględnić w poście. Upewnij się, że podajesz ich autora lub źródło informacji. Cytuj ekspertów i panelistów – to zawsze wygląda świetnie i dostarcza wartości społeczności. Jeśli wydarzenie obejmuje prezentacje lub dyskusje na konkretny temat, zwróć uwagę na wszelkie istotne dane i statystyki.
 
3.    Dodawaj zdjęcia. Materiały wizualne mogą pomóc w przyciągnięciu uwagi oraz sprawić, że post będzie bardziej interesujący i angażujący. Postaraj się wybrać zdjęcia związane z tematem postu (np. zdjęcia grupowe, zdjęcie ekspertów na scenie lub selfie z innymi uczestnikami i prelegentami). Jeśli uczestniczysz w prezentacji lub w panelu dyskusyjnym podziel się zdjęciami slajdów.

4.    Unikalna wartość. Dzieląc się postem z eventu, ważne, aby dodać do niego swoją perspektywę. Nie powtarzaj tylko informacji, które zdobyłeś, ale podziel się opiniami i emocjami na temat tego, co się wydarzyło. Włączenie własnej perspektywy sprawi, że Twój post będzie bardziej angażujący i autentyczny. Np. jeśli uczestniczyłeś w dyskusji panelowej na temat przyszłości branży spotkań, nie podsumowuj jedynie tego, co powiedzieli eksperci. Jeśli odkryłeś nowe narzędzie lub strategię, która może przynieść korzyści innym, podziel się tym. Dodanie unikalnej wartości pomoże się wyróżnić spośród innych uczestników wydarzenia, którzy mogą udostępniać podobne informacje.

5.    Odpowiednie hasztagi i oznaczone osoby. Dodaj 3-5 hasztagów do postu. Może to być hasztag wydarzenia (np. #IMEX23, #IBTM), hasztag branżowy (np. #eventprofs, #meetingplanner), Twój własny hasztag i/lub inne hasztagi związane z treścią. Korzystając z odpowiednich hasztagów łatwiej dotrzesz do odbiorców zainteresowanych tematem. LinkedIn może dzięki nim precyzyjniej sklasyfikować Twój post i pokazać go osobom śledzącym te hasztagi. Ważne jednak, aby nie przesadzać z ich ilością. Zbyt wiele hasztagów może bowiem sprawić, że post będzie wyglądać jak spam. To samo dotyczy oznaczania osób lub marek.
 
6.    Wezwanie do działania. Dodanie wezwania do działania (Call to Action – CTA) to skuteczny sposób na zaangażowanie publiczności. CTA może być prostym pytaniem, które rozpocznie dyskusję w komentarzach. Np. jeśli post dotyczy nowego trendu w branży, warto zapytać czytelników co o nim myślą lub jakie są ich doświadczenia związane z tym trendem. Zachęcać ich do dzielenia się spostrzeżeniami.

Podsumowując. Dobrze skonstruowany post z interesującą treścią, wzbogaconą zdjęciami lub wideo, czytelnym CTA i odpowiednimi hasztagami może pomóc w zwiększeniu zaangażowania i widoczności na LinkedIn. Pamiętaj, że LinkedIn to profesjonalna platforma do nawiązywania kontaktów, więc zachowaj profesjonalny ton wypowiedzi.

Jaroslaw Marciuk. Jaroslaw Marciuk. Gdańszczanin, entuzjasta social mediów dostrzegający ich zalety i wady. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z marketingiem destynacji, social mediami oraz B2B influencer marketingiem. Główny specjalista Biura Spotkań i Wydarzeń – Poland Convention Bureau w Polskiej Organizacji Turystycznej. Pasjonat fotografii mobilnej, prowadzi społeczność Igers Poland. Po pięciu latach emigracji w Wielkiej Brytanii wrócił do Polski. Mieszka w Warszawie z żoną Alicją. Kontakt: jaroslaw@duolook.pl

CZYTAJ WIĘCEJ