THINK MICE to jak zwykle spora dawka wiedzy, inspiracji i aktualnych informacji na temat polskiego i międzynarodowego przemysłu spotkań. O czym przeczytacie w najnowszym wydaniu?
Po wielu miesiącach lockdownu, od 6 czerwca, znowu można organizować stacjonarne targi, konferencje i wystawy. Niestety wiąże się to z uciążliwymi warunkami, wśród których na prowadzenie wysuwają się limity liczby uczestników. Mimo wszystko poluzowanie obostrzeń należy traktować jako dobrą wiadomość, stanowiącą poza tym niezły punkt wyjścia do dalszych rozmów na temat lepszych warunków odmrożenia całej branży.
Wracającym do gry spotkaniom i targom poświęciliśmy dużo miejsca w dziale THINK EVENT. Znajdziecie tam wiele opinii i komentarzy – ze strony przedstawicieli Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, jak również wygłoszonych podczas debaty „Back 2 Business – zielone światło dla branży” zorganizowanej z okazji Global Exhibitions Day przez Polską Izbę Przemysłu Targowego (PIPT) oraz Komitet Obrony Branży Targowej (KOBT).
Postpandemicznej rzeczywistości – tym razem w turystyce – dedykowaliśmy dział THINK INCENTIVE. Znajdziecie w nim tekst autorstwa Liwiusza Misiaszka (Air Tours Club, Misko, WINE&more, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel) na temat tego jak wygląda i jak ma szasnę wyglądać podróżowanie w najbliższej przyszłości. O swojej podróży – tym razem po Europie – opowiada także Robert Szulc (Boomerang/Veniti, autor bloga „Świat na raty – moja podróż dookoła świata”). Robert, w ramach projektu „Nowy Świat”, postanowił naocznie sprawdzić, jak wygląda „nowa” wyjazdowa i biznesowa rzeczywistość na różnych kontynentach. Wbrew pozorom Europa nie była pod tym względem łatwa, przez co kluczowym słowem całego wyjazdu znów okazała się „elastyczność”.
W klimat podróży, a konkretniej rzecz ujmując odległych destynacji, wpisuje się też nasza okładka. Widnieje na niej CENTREPIECE at Melbourne Park – nowe, australijskie venue, którego otwarcie odbędzie się… już we wrześniu br. To kolejna dobra wiadomość, dająca nadzieję, na szybką regenerację przemysłu spotkań. Tym razem w skali globalnej.
Wreszcie SYLWETKA. A w niej… Janusz Jabłoński, prezes zarządu Berm Creative Production Group. „Nie od razu jest się szefem, trzeba zacząć od dołu” – podkreśla nasz bohater. Sam pracę rozpoczął już na studiach, m.in. w Turcji. Nauczył się tam podstaw sprzedaży, z którą związany jest do dzisiaj. Poznajcie jego historię!
Polecamy też rozmowę przeprowadzoną przez Weronikę Wirtel (MPI Poland Chapter, ICE Kraków Congress Centre, KBF) z Leną Czernecką – psycholożką, trenerką biznesu i psychoterapeutą Gestald z 17-letnim doświadczeniem w projektach szkoleniowych z zakresu rozwoju kompetencji managerskich, zmiany i budowania zaangażowania. Ten wywiad to wiedza na temat tego co dają nam spotkania, jakie wzorce zachowań obserwujemy w czasie pandemii, a także jak radzić sobie z ograniczeniami, emocjami i jak zarządzać zmianą.
W dziale RAPORT zamieściliśmy przygotowane przez Anetę Książek (Poland Convention Bureau POT) podsumowanie specjalnej edycji raportu International Congress and Convention Association – ICCA (ze względu na pandemię stowarzyszenie zostało zmuszone do zmiany sposobu zbierania, oceny oraz prezentacji danych). Przyglądamy się poza tym dokumentowi autorstwa Lively, porównującemu ponad 90 zagranicznych platform eventowych. Z opracowania można się też dowiedzieć na co zwracać uwagę przy wyborze tego typu narzędzi, jakie są ich funkcjonalności oraz jak kształtują się ceny organizowanych za ich pośrednictwem spotkań.
Nie zapominajmy też o stałych rubrykach! Mowa o najnowszych NEWSach, dziale PRAWO, przygotowanym we współpracy z prawnikami z kancelarii LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy, tekstach BLOGERSKICH autorstwa Corbina Balla (Corbin Ball Associates) i Jaroslawa Marciuka(Word of MICE, Duolook Media.com), który porusza tym razem bardzo ciekawy temat ogólnej niechęci polskiej branży
MICE do korzystania z Twittera, a także tekście eksperckim napisanym przez Artura Trukawińskiego (AT Hospitality Consulting & Management, Thermaleo, Centrum Kongresowe Szczawnica).
>> Zobacz zapowiedź czerwcowego wydania 2021
Uwaga! W tym miejscu udostępniamy jedynie fragmenty naszej gazety.
Cały magazyn dostępny jest w prenumeracie – tradycyjnej lub elektronicznej
Zamów prenumeratę