Fot. Materiały prasowe

Chcemy pozyskiwać więcej wydarzeń

O szansach i zagrożeniach dla branży MICE w RPA i regionie Afryki Subsaharyjskiej z Amandą Kotze-Nhlapo, szefową South Africa National Convention Bureau (SANCB) rozmawia Michał Kalarus.  

Jaka jest świadomość na temat branży MICE w RPA?
Duża. Wszystko dzięki temu, że wydarzenia biznesowe są bardzo istotne dla naszej gospodarki. Wnoszą rocznie ok. 115 mld randów (ok. 9,5 mld dolarów) do krajowego PKB i generują – bezpośrednio lub pośrednio – ok. 250 tys. miejsc pracy. Poza aspektem ekonomicznym wielkie konferencje i kongresy mają też duże znaczenie w podnoszeniu naszego kapitału intelektualnego. Warto zauważyć, że aż jedną trzecią wszystkich tego typu imprez stanowią spotkania medyczne. Każdego roku odwiedza nas ok. miliona turystów biznesowych, wielu z nich zostaje na dłużej, korzystają z atrakcji turystycznych, podróżują. Uważamy, że ta liczba może jeszcze wzrosnąć. W ciągu najbliższych pięciu lat chcemy przyciągnąć dodatkowe pięć milionów gości.  

Nie utrudnią tego niedobory wody oraz problemy z bezpieczeństwem? To chyba główne czynniki, które odstraszają niektórych turystów biznesowych od podróży do RPA...  
Rzeczywiście, RPA boryka się z problemami niedoboru wody w trzech prowincjach: Przylądkowej Zachodniej, Przylądkowej Wschodniej i Przylądkowej Północnej. Tym niemniej wszelkie działania turystyczne oraz imprezy biznesowe organizowane są tam bez przeszkód. Woda jest dostępna, jedynie turyści oraz delegaci wydarzeń MICE są zachęcani do tego, aby w miarę możliwości korzystać z niej oszczędnie i odpowiedzialnie. Mamy zresztą nadzieję, że nadchodząca pora deszczowa przyniesie poprawę sytuacji. Niedobory wody spowodowały, że w całym kraju podejmowane są działania dotyczące kształcenia w zakresie właściwego gospodarowania jej zasobami. Dzięki temu stajemy się krajem przyjaznym środowisku naturalnemu. Kapsztad pozyskał ostatnio nawet trzy międzynarodowe konferencje, właśnie na temat wody oraz sposobów jej oszczędzania. (...)

Michał Kalarus

Więcej w kwietniowym (2018) numerze THINK MICE.

ZAMÓW PRENUMERATĘ