Fot. THINK MICE/Maria Krzos

Targi IT&CMA: promocja, wiedza, biznes

Rola i znaczenie przemysłu spotkań w strukturze gospodarek poszczególnych państw – to jeden z tematów, który w różnych odsłonach poruszany  był podczas tegorocznej edycji targów IT&CMA w Tajlandii,  które odbyły się w dniach 26-28 września. 

Incentive Travel & Conventions, Meetings Asia (IT&CMA) to jedne z największych targów dedykowanych przemysłowi spotkań odbywających się w tej części świata. Na tle innych podobnych wyróżniają się m.in. faktem, że od 2004 r. połączone są z targami Corporate Travel World (CTW) Asia-Pacific, adresowanymi do osób, firm i instytucji, których działalność koncentruje się na kwestii organizacji podróży służbowych. W tym roku obydwie imprezy obchodziły okrągłe urodziny – 25. (IT&CMA) i 20. (CTW Asia-Pacific). Ich organizatorem jest firma TTG Events należąca do grupy TTG Asia Media (m. in. wydawca magazynów branżowych), zaś partnerem strategicznym – Thailand Convention & Exhibition Bureau (TCEB).  IT&CMA organizowane są od roku 1993. Na początkowym etapie odbywały się w różnych lokalizacjach. W 2002 r. przeniosły się do Bangkoku, gdzie organizowane są do tej pory. Jak informują organizatorzy, w tegorocznej edycji imprezy wzięło udział 438 hosted buyersów, 807 wystawców z 299 firm i organizacji. Całkowita powierzchnia wystawiennicza targów to 6 tys. mkw., zaś liczba delegatów to ok. 3 tys. W praktyce liczby te oznaczają, że IT&CMA to targi, którym ze względu na wielkość bliżej do odbywających się w Londynie Meetings Show (ok. 700 wystawców i prawie 850 hosted buyersów w 2016 r.) niż np. do targów IMEX we Frankfurcie (prawie 4 tys. hosted buyersów, 18,5 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej – dane za 2017 r.).  Struktura IT&CMA zbliżona jest do innych tego typu imprez odbywających się na całym świecie – mieliśmy część stricte biznesową  (spotkania na stoiskach, rozpoczęły się drugiego dnia targów), część edukacyjno-merytoryczną (w tym roku w tej części bardzo dużo miejsca w poświęcono relacjom między przemysłem MICE a stowarzyszeniami branżowymi, a także wspomnianym już zagadnieniom dotyczącym tego, jakie będzie miejsce i rola MICE w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-gospodarczej) oraz wydarzenia towarzyszące.  

MICE w Tajlandii 
Dobrym przykładem tego, jak poszczególne destynacje próbują „wpisać” przemysł spotkań w przyjmowane przez siebie strategie rozwoju są działania podejmowane przez Tajlandię. W trakcie targów tamtejsze convention bureau ogłosiło szczegóły zaplanowanej na 2018 r. kampanii marketingowej, której celem ma być wzmocnienie pozycji tego kraju jako wiodącej w regionie destynacji, w której organizowane są aktywności typu „bleisure” (połączenie pracy ze spędzaniem wolnego czasu). Kampania odbywać się będzie pod hasłem: „THAILAND CONNECT Your Vibrant Journey to Business Success”. 

(...)

Maria Krzos 

Więcej w październikowym numerze THINK MICE.

ZAMÓW PRENUMERATĘ