Fot. Krzysztof Mystkowski KFP

„Orfeusz w Piekle” i Sofitel. Francuskie święto w Operze Bałtyckiej

przez Think MICE

Za nami premiera ponadczasowego „Orfeusza w Piekle” w Operze Bałtyckiej. Spektakl został przygotowany w ramach trwającego obecnie Sezonu Francuskiego, którego oficjalnym partnerem jest Sofitel Hotels & Resorts w Sopocie, marka hotelowa o francuskich korzeniach, której bliski jest świat kultury i sztuki.

Sezon Francuski realizuje koncepcję, zgodnie z którą każdy sezon artystyczny w Operze Bałtyckiej inspirowany jest kulturą innego państwa europejskiego. W jego ramach odbywają się spektakle francuskich kompozytorów, gościnne występy solistów i muzyków, a także różnorodne wydarzenia artystyczne i edukacyjne, łączące je z kulturą Francji.

Prof. Warcisław Kunc, dyrektor Opery Bałtyckiej podkreśla, że dla kierowanej przez niego placowóki współraca z marką Sofitel w Sezonie Francuskim jest czymś naturalnym. – Wartości wspierane przez markę – kultura, sztuka, francuski styl, idealnie wpisują się w nasz program artystyczny – podkreśla. I dodaje: – Będąc instytucją kultury chcemy, aby widzowie postrzegali nas jako kreatywną, tętniącą życiem przestrzeń w Trójmieście, która przyciąga nowych odbiorców. Partnerstwo z Sofitelem pomaga nam tę misją realizować.

„Orfeusz w piekle” to dzieło Jacqes’a Offenbacha – twórcy, który humorem, odwagą, frywolnością i melodyczną inwencją odegrał ogromną rolę we francuskiej kulturze. Zaprezentowany premierowo spektakl przeniósł widzów trójmiejskiej opery w świat paryskiego stylu, pełnego lekkości i dowcipu.


Fot. Krzysztof Mystkowski KFP

Sezon Francuski potrwa w Operze Bałtyckiej do końca czerwca. W tym czasie widzowie mogli podziwiać kolejne odsłony spektakli francuskich twórców m.in. „Orfeusza w Piekle” oraz klasycznego dzieła operowego – „Poławiacze pereł” Georges'a Bizeta.

Marka Sofitel należąca do AccorHotels od wielu lat jest mecenasem i ambasadorem kultury francuskiej. Poprzez koncerty i spotkania z artystami organizowane w przestrzeniach hotelowych, Sofitel zabiera swoich gości w fascynującą muzyczną podróż. Partnerstwo z Operą Bałtycką w naturalny sposób wpisuje się również w celebrowane w hotelach Sofitel wielkie święto muzyki – Fête de la Musique. Marka aktywnie wspiera tę zainicjowaną 37 lat temu w Paryżu ideę promowania kultury poprzez muzykę.

W Polsce hotele marki Sofitel zlokalizowane są w Sopocie, Warszawie i Wrocławiu.

Źródło: materiały prasowe, oprac. kos

Leave your comments

Comments

  • No comments found