Rob Davidson

przez Think MICE

O nauczaniu słów kilka

Życie jest pełne zaskakujących zdarzeń. Niektóre z nich są przyjemne, inne trochę mniej. Dla mnie jedną z najmilszych niespodzianek ubiegłego roku było przyznanie mi nagrody Lifetime Achievement Award podczas targów IBTM World w Barcelonie. Niewiele rzeczy w życiu może przynieść tyle satysfakcji, co docenienie własnej pracy przez kolegów z branży.   W ciągu ostatnich 25 lat większość życia zawodowego spędziłem na badaniu, nauczaniu i pisaniu o przemyśle spotkań. Moja pierwsza książka na ten temat – „Travel and Tourism in Europe” została opublikowana w 1992 r.  W 2018 r. ukaże się dziewiąta pozycja dedykowana branży MICE mojego autorstwa pod tytułem „Business Events”. Wiele z tych książek zostało przetłumaczonych na inne języki, w tym na język polski („Turystyka biznesowa”) czy chiński. 

Od 2003 r. dużo czasu poświęcam też badaniom i przygotowaniu swojego raportu Trends Watch Report, który każdego roku ma premierę podczas targów w Barcelonie. Z przyjemnością zauważyłem, że stał się on jedną z najbardziej użytecznych i wnikliwych analiz dotyczących wydajności naszej branży w kontekście wpływu na światową gospodarkę i oddziaływania na inne siły rynkowe. W ubiegłym roku po raz pierwszy raport opracowałem wspólnie z Alistairem Turnerem z firmy Eight PR, który wniósł wiele cennych uwag dotyczących najnowszych branżowych trendów. Publikacje są ważnym narzędziem w dzieleniu się wiedzą o przemyśle MICE – zarówno ze studentami, jak i osobami już zatrudnionymi w naszej branży. Kiedy ćwierć wieku temu zacząłem pisać na ten temat na rynku było niewiele książek i raportów dotyczących tego sektora. Ta sytuacja uległa znaczącej zmianie. 

Dzisiaj mamy dostęp do szerokiej gamy opracowań o tym czym jest i jak funkcjonuje branża spotkań. To bardzo przydatne wsparcie dla wykładowców akademickich prowadzących zajęcia z tematyki MICE na uniwersytetach. Liczba uczelni oferujących ten przedmiot na studiach licencjackich i podyplomowych też jest zresztą coraz większa.   Z dumą uważam się za jednego z pionierskich profesorów specjalizujących się w nauczaniu o branży MICE. Chociaż kilka lat temu porzuciłem naukę w pełnym wymiarze godzin w środowisku akademickim i założyłem własną firmę MICE Knowledge, specjalizującą się w badaniach, doradztwie i szkoleniach, cieszę się, że nadal jedną nogą tkwię w tej szeroko rozumianej edukacji. Regularnie wykładam na uniwersytetach we Francji, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. To jest coś, co bardzo lubię. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że od marca będę też pracować, jako profesor wizytujący, na Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Dzięki temu odegram rolę w edukacji i inspirowaniu kolejnego pokolenia młodych profesjonalistów, którzy pokierują polską branżę MICE w stronę świetlanej przyszłości.  

Rob Davidson - dyrektor zarządzający w firmie doradczo-szkoleniowej MICE Knowledge oraz analityk w Reed Travel Exhibitions

CZYTAJ WIĘCEJ